Gapwaves tecknar NDA-avtal med Bilradarföretag och ytterligare telekomföretag

2017-06-30
Gapwaves har ingått non-disclosure-avtal (NDA) med två av de ledande globala företag inom automotive radar och ytterligare ett globalt telekom-företagen avseende aktiva antenner.

Avtalen avser samarbete kring att verifiera hur vår patenterade gapvågledarteknik skulle bidra till att utveckla aktiva styrbara antenner för bilradarapplikationer och inom telekom för 5G basstations lösningar.
Det är ett sekretessavtal som ofta ingås tidigt i samarbetsprojekt med syfte att försäkra sig om att parterna som får del av företagsspecifik känslig information också behandlar denna korrekt.

– Avtalen innebär inte någon direkt påverkan på Gapwaves ekonomi men är återigen ett kvitto på att Gapwaves teknologi är en ytterst viktig teknik för utveckling av automotive-radar och 5G-basstationer.  Våra energieffektiva gapvågledarlösningar är nyckeln till att kunna bygga framtidens högpresterande trådlösa system och kraftfullare automotive-radar lösningar till autonoma fordon, säger VD Lars-Inge Sjöqvist.

Göteborg den 30 juni 2017

Telefonnummer: +46 736 84 03 56