Gapwaves har etablerat återförsäljaravtal med Globetek

2018-12-12
Gapwaves har etablerat ett icke exklusivt distributörsavtal för den indiska marknaden med Globetek. Avtalet avser marknadsföring och försäljning av Gapwaves sortiment av Gapvågledarflänsar, Gap-antenner för radiolänkar (punkt-till-punkt) samt för Gapwaves teknologi för styrbara antenner för 5G och mobila enheter.

Globetek är en av Indiens största återförsäljare av test- och mätutrustning till elektronikindustrin och representerar ett flertal europeiska, amerikanska och japanska bolag på den indiska marknaden. Globeteks kunder återfinns inom elektronik-, halvledare- och kraftindustrin med höga krav på mät- och testutrustning. Avtalet innebär att Globetek kommer marknadsföra och sälja Gapwaves produkter på den indiska marknaden. Marknaden för test- och mätutrustning är intressant för Gapwaves då bolagets adapters och flänsar, designade med gapvågledarteknologin, skapar stora fördelar då läckage och förluster minskar drastiskt vid sammankoppling av vågledarutrustning. Inom test- och mätindustrin är detta kritiskt då mätvärdena annars blir svåra att bedöma.

”Vi är glada för att ha tecknat avtal med Globetek och för att få möjlighet att marknadsföra våra adapters och flänsar direkt mot industrin för test- och mätutrustning. Vidare så växer den indiska telekommarknaden i hög fart och behovet för t ex E-bands punkt-till-punkt antenner bedöms vara stort. Vi hoppas att detta samarbete ska ge oss en öppning in på en av världens största tillväxtmarknader”, säger Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist.

Göteborg den 12 december 2018

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:

Lars-Inge Sjöqvist, VD
Telefonnummer: +46 736 84 03 56

Per Andersson, CFO

Telefonnummer: + 46 709 39 53 27

E-post: per.andersson@gapwaves.com

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.