Gapwaves gör framsteg inom produktion

2017-01-16
Gapwaves har nått framgång i att tillverka antennlager i plast av hög kvalité och följer industrialiseringsplanen för sina antenner.

Gapwaves utvärderar parallellt fyra alternativa metoder för produktion av antenner och arbetar för närvarande med ett flertal partners för att möta kostnads- och precisionskrav. De olika tillverkningsmetoderna förväntas användas i olika sammanhang beroende på vilka krav som ställs på antennerna.

En av metoderna är formsprutning i plast i kombination med metallisering och där har Gapwaves nyligen nått framgång i att tillverka antennlager av hög kvalité. Antennlagerna möter uppsatta krav på mekanisk stabilitet, elektriska egenskaper och precisionsgrad. Gapwaves följer därmed industrialiseringsplanen för sina antenner.

Göteborg den 16 januari 2017

Denna information är sådan information som Gapwaves AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 januari 2017 kl. 16:00 CET.

Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.

G&W Fondkommission är utsedd till Gapwaves ABs Certified Advisor.