Gapwaves erhåller licensintäkter från Comhat-patentet från Leax Arkivator Telecom

2017-02-08
Gapwaves har erhållit licensintäkter från Comhat-patentet motsvarande totalt 550 000 kronor för perioden 2016-01-01 till 2016-12-31.

Gapwaves har erhållit licensintäkter från Comhat-patentet från Leax Arkivator Telecom för perioden 2016-01-01 till 2016-12-31 motsvarande totalt 550 000 kronor. Samarbetet med Leax Arkivator Telecom har pågått sedan februari 2013.

– Det är mycket glädjande att vi har ökat vår försäljning av Comhat-antenner, säger Leax Arkivator Telecoms VD Fredrik Ulin.

Det finns idag över en miljon Comhat-antenner installerade i radiolänkar över hela världen.

Göteborg den 8 februari 2017

Denna information är sådan information som Gapwaves AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 februari 2017 kl. 08:30 CET.

Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.

G&W Fondkommission är utsedd till Gapwaves ABs Certified Advisor.