Gapwaves årsstämma 2017

2017-04-27
Måndagen den 24 april hölls Gapwaves årsstämma 2017 där styrelsen omvaldes med ett tillskott av Olle Axelsson. Dessutom togs det beslut om att emittera 700 000 teckningsoptioner som erbjuds befattningshavare av betydelse för Gapwaves.

Gapwaves AB (publ) lockade många besökare till årsstämman måndagen den 24 april. Resultat- och balansräkning för perioden 20160501 – 20161231 fastställdes och styrelsen omvaldes med ett tillskott av Olle Axelsson. Olle Axelsson har stor erfarenhet från bilindustrin och har bland annat arbetat i koncernledningen för både Volvo Personvagnar och Saab Automobile.

Under årsstämman berättade Lars-Inge Sjöqvist om Gapwaves verksamheten, utmaningarna som utbyggnaden av 5G står inför och de möjligheter som Gapwaves lösningar kommer att kunna erbjuda inom bl.a. prestanda och energieffektivitet.

Följande beslut togs under mötet:

• Val av styrelse: Lars-Inge Sjöqvist tillika VD, Cecilé Schilliger, Lars Granbom och Olle Axelsson
  • Val av revisor: Sven Cristea från KPMG AB
  • Arvode: Externa styrelseledamöter erhåller tre inkomstbasbelopp vardera
  • Emission av teckningsoptioner: 700 000 teckningsoptioner erbjuds befattningshavare av betydelse för Gapwaves utan företrädesrätt för aktieägarna. Vid fullt utnyttjande leder det till en utspädning motsvarande 4,5% av totala antalet utestående aktier och 0,8% av totala röstetalet

Göteborg den 27 april 2017

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2017 kl. 9.00 CET.

Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.