Analysguiden uppdaterar sin analys av Gapwaves

2017-05-29
– Två avtal om utveckling av GAP-teknologin för 5G-antenner lyfte Gapwaves-aktien kring första kvartals-rapporten 2017. Vi höjer riktkurs till 15 kronor per aktie (12) men efter kursuppgång är detta redan intecknat, skriver Analysguiden.

Analysguiden publicerade den 29 maj 2017 en uppdaterad version av sin analys av Gapwaves AB.

Analysen finns tillgänglig på Analysguidens hemsida:

Göteborg den 29 maj 2017

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.