Analysguiden uppdaterar sin analys av Gapwaves

2017-03-13

– Gapwaves har ett stort antal tester ute hos potentiella kunder på sin GAP-vågledare och stärker sina patent som utgör huvuddelen av värdet i aktien idag, skriver Analysguiden.

Analysguiden publicerade den 9 mars 2017 en uppdaterad version av sin analys av Gapwaves. Den första versionen publicerades den 20 december 2016.

Analysen finns tillgänglig på Analysguidens hemsida:

Göteborg den 13 mars 2017

Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.