Gapwaves erhåller ordrar på ett nytt projekt från Uhnder

2021-09-15
Gapwaves har erhållit nya ordrar från amerikanska Uhnder. Projektet består av två delar; antenndesign baserat på en ny specifikation och framtagning av verktyg för produktion av 77GHz prototyper avsedda för fordonsindustrin. Totalt ordervärde uppgår till ca 1MSEK och leverans beräknas ske under fjärde kvartalet 2021.

Gapwaves inledde i mars 2020 ett samarbete med Uhnder, ett bolag från Austin, Texas, som har utvecklat en unik digital Radar-on-Chip (RoC) lösning baserad på en kombination av avancerad CMOS och Digital Code Modulation (DCM) teknologi. Under 2020 och 2021 har Uhnder beställt flera projekt och de radarprototyper som gemensamt tagits fram med komponenter från Gapwaves och Uhnder har visat mycket god prestanda. Tidigare beställda projekt har varit avsedda för robotiserade transporter. Det nya projekt som Uhnder nu beställer bekräftar att de ger sig in på radarmarknaden för fordonsindustrin, en marknad med extremt höga krav på prestanda och kvalitet.

"Tidigare samarbete och återkommande beställningar från Uhnder bekräftar att Gapwaves lösning för en 77 GHz högupplöst radar för ”last mile delivery” är extremt relevant. Nu väljer Uhnder att utveckla en antenn för fordonsindustrin med vår förhoppning om att de väljer Gapwaves som sin partner för högvolymsproduktion. Uhnder är ett företag med stora resurser som är verksam inom flera radarvertikaler i den megatrend som självkörande fordon utgör. Att de nu vill fördjupa samarbetet med Gapwaves ytterligare är ett kraftigt styrkebesked för oss." Säger Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:

Denna information är sådan som Gapwaves AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-09-15 12:55 CET.