Förändringar i Gapwaves styrelse

2018-12-19
Valberedningen i Gapwaves AB föreslår Jonas Ehinger som ny ordförande i samband med att nuvarande ordförande Lars Granbom har meddelat att han avböjer omval vid årsstämman 2019. Valberedningen meddelar vidare att föreslå Torbjörn Gustafsson som ny styrelseledamot. Lars Granbom kommer i samband med att han avgår som ordförande att lämna styrelsen.

Jonas Ehinger är idag VD för Osstell AB och styrelseledamot i Leading Light AB. Han har betydande erfarenhet av att leda och utveckla teknologiintensiva bolag från tidig till kommersiell fas. Jonas internationella erfarenhet, inte minst inom det kommersiella området, blir ett mycket viktigt tillskott i styrelsearbetet. Torbjörn Gustafsson är idag CFO i Christian Berner Tech Trade AB samt styrelseledamot i ett antal dotterbolag. Torbjörn tillför styrelsen gedigen finansiell erfarenhet från noterade bolag.

Det är mycket glädjande att valberedningen nu har möjlighet att föreslå Jonas Ehinger som ny styrelseordförande och Torbjörn Gustafsson som ny styrelsemedlem. Detta är två personer med bakgrunder och erfarenheter som kommer vara till stor nytta för Gapwaves fortsatta utveckling säger Cécile Schilliger, representant för Gapwaves största ägare Kildal Antenn AB och medlem av valberedningen.

Lars Granbom har varit ordförande för Gapwaves sedan 2016 och varit en vital del i utvecklingen av Gapwaves från ett forskningsbolag till ett marknadsnoterat bolag. Lars väljer att inte ställa upp för omval som ordförande då Gapwaves nu går in i en mer kommersiell fas samtidigt som hans övriga engagemang tidsmässigt är svåra att kombinera med ordförandeskapet i ett växande bolag.

Jag vill tacka Lars för hans betydande insatser och stora engagemang som ordförande för Gapwaves under startåren och önskar honom all framgång i hans fortsatta verksamhet, säger Cécile Schilliger.

Denna information är sådan information som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 december 2018 kl. 15:00 CET.

Lars-Inge Sjöqvist, VD, Gapwaves

Telefon: +46 (0) 736 84 03 56